Incompany training Customer journey mapping

De customer journey – in het Nederlands ‘de klantreis‘ – raakt steeds meer bekend in het bedrijfsleven. Via deze techniek breng je in kaart op welke momenten een klant in contact komt met je organisatie. Natuurlijk wil je dat je klant steeds zo goed mogelijk wordt geholpen. Daarom is het heel belangrijk om de klantreis continu te verbeteren. Maar gebeurt dat ook echt? Vaak genoeg worden klanten altijd hetzelfde geholpen. Het argument hiervoor: “zo doen we dat nu eenmaal bij ons”.

Zakelijke training over Customer Journey Mapping: Met customer journey mapping zorg je voor trouwe, tevreden interne en externe klanten

Vaak komen klanten al jaren op dezelfde manieren in contact met een organisatie. Tegelijkertijd zijn de wensen van klanten wél steeds in beweging. Tijd voor verandering dus. Dat begint door regelmatig na te denken over de customer journey van je klanten. En hierop in te spelen. Dat levert jou en de  organisatie veel op: trouwe klanten die zo enthousiast zijn over je bedrijf dat ze weer nieuwe klanten opleveren. En daar doe je het natuurlijk allemaal voor. Je zal merken dat je hierdoor beter presteert en met meer plezier in contact staat met jullie stakeholders.

Benieuwd naar de precieze inhoud van deze incompany training? Hieronder lees je wat je kunt verwachten.

Is deze training interessant voor jullie?

Vraag direct een geheel vrijblijvende offerte aan. Binnen 24 uur in je inbox!

Alle details

Wil je meer weten over deze incompany training? In onderstaande tabbladen ontdek je alle details. En heb je daarna nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.

De punten hieronder geven een indicatie van deze training. Het uiteindelijke programma wordt afgestemd op jullie situatie.

  • Analyse en reflectie op het huidige niveau van customer journey mapping binnen de groep deelnemers.
  • Het theoretisch kader van customer journey mapping. Wat is het precies en welke factoren zijn allemaal van invloed?
  • Alles over het belang van klantinzichten, touchpoints en klantemoties.
  • Het uitgebreid uitwerken van een concrete customer journey die de groep zelf als casus inbrengt.
  • Een succesvolle implementatie van de geoptimaliseerde klantreis.
  • Doorvertaling van customer journey mapping naar jullie unieke werkcontext met jullie eigen klanten.
  • Delen van (en oefenen met) concrete technieken, handvatten en tools op het gebied van customer journey mapping.
  • Bepalen en vastleggen van de next step vanuit deze training.

Naast deze punten heeft deze training een paar vaste blokken, zoals bijvoorbeeld een plenaire opening, veel ruimte voor praktijkoefeningen, een Q&A en een afsluiting. Daartussen zijn er voldoende pauzes.

We werken in deze training aan de volgende resultaten. Deze kunnen wijzigen op basis van o.a. de duur van de training en jullie behoefte.

  • Je hebt een goed begrip van de theorie over customer journey mapping en welke factoren daarin een rol spelen.
  • Je begrijpt de essentie van customer journey mapping en bent in staat om de klantreis in kaart te brengen en te analyseren.
  • Je past customer journey mapping toe om de ervaring van klanten te verbeteren, wat resulteert in meer tevredenheid en loyaliteit.
  • Je herkent het belang van voortdurende verbetering van de klantreis en bent in staat om hierop in te spelen.
  • Je begrijpt de inhoud en voordelen van customer journey mapping, waardoor je kan anticiperen op de waarde die het toevoegt.
  • Je hebt de kennis en praktische handvatten om customer journey mapping zelfstandig toe te passen in de werkpraktijk.
  • Je hebt een concrete next step voor na de training gedefinieerd.

Voor de training inventariseren we jullie specifieke leerbehoefte. Afhankelijk van de uitkomst kunnen de inhoud en resultaten anders worden ingestoken. Dit stemmen we in samenspraak af.

Hebben jullie andere behoeftes of een afwijkende groep deelnemers? We bespreken de mogelijkheden graag.

Duur Investering Groepsgrootte
4 uur €1.095,00 ex. btw Max. 15 (meer in overleg)
7 uur €1.995,00 ex. btw Max. 15 (meer in overleg)
2 * 4 uur €2.295,00 ex. btw Max. 15 (meer in overleg)
7 & 4 uur €3.195,00 ex. btw Max. 15 (meer in overleg)
2 * 7 uur €3.895,00 ex. btw Max. 15 (meer in overleg)
Maatwerk In overleg Max. 15 (meer in overleg)

Proces voor de training
Voor een optimaal leerrendement is het essentieel dat de inhoud naadloos aansluit op jullie situatie. We nemen daarom voor de training deze stappen:

  1. Nadat we jullie aanvraag hebben ontvangen plannen we een digitaal gesprek in om kennis te maken en om de aanvraag te bespreken. Na het gesprek maken we een offerte op.
  2. Als je enthousiast bent over de offerte gaan we de samenwerking aan. We starten dan met de inventarisatie. Hierin vragen we nog meer uit over jullie situatie en leerbehoefte.
  3. Op basis van alle input stemmen we de inhoud van de training af op jullie behoefte. We sturen je een concept programma op zodat je nog eens kan kijken of de inhoud in orde is. 
  4. Is alles afgestemd? Dan kan de training plaatsvinden. Op de dag zelf is onze trainer ruim op tijd aanwezig om op te bouwen en voor te bereiden.

We werken met meer dan 30 gespecialiseerde trainers, ieder met zijn of haar eigen expertise. Voordat de training wordt uitgevoerd maak je uitgebreid kennis met de trainer die jullie training verzorgt. Zo weten we zeker dat er een klik is, én dat de trainer echt álles weet van jullie situatie en leerbehoefte.

Wil je alle trainers zien? Bekijk dan dan onze Over ons pagina.

Onze Actief Leren-methode

Tijdens deze training werken we met onze Actief leren-methode. Dit betekent dat deelnemers de benodigde theorie krijgen, maar vooral actief en praktisch bezig gaan. Zo ontstaan direct inzichten en vaardigheden die deelnemers zelf kunnen toepassen in hun (werk)praktijk. Meer weten?

Training in het kort

Duur Vanaf 4 uur tot 2 x 7 uur
Vanaf €1.095,00 excl. btw.
Groep Max. 15 (meer in overleg)
Waar Incompany, heel NL en BE
Voertaal Nederlands of Engels

Binnen 24 uur in je mailbox! Heb je andere wensen? We passen de training aan op jouw behoeftes.

9.4

Dit mag je verwachten van deze incompany training

Onze Actief Leren-methode

We werken met onze eigen Actief Leren-methode, zodat deelnemers tijdens deze training actief bezig kunnen gaan met de inhoud.

Een ervaren (en leuke) trainer

Al onze 30+ trainers zijn ervaren en gespecialiseerd - zonder uitzondering. Jullie training wordt begeleid door een van deze experts.

Afsluiten met een Next Step

Aan het einde van de training bepalen de deelnemers hun eigen Next Step, zodat ze na de training verder kunnen gaan met hun leerpunten.

Afgestemd op jullie leerbehoefte

We stemmen de inhoud van de training op voorhand uitgebreid af op jullie eigen specifieke leerbehoefte, werkcontext en casuïstiek.

Duidelijk, concrete resultaten

Geen abstracte, open eindes. We werken in deze training toe naar heldere resultaten die deelnemers zelfstandig kunnen toepassen.

Ruimte voor luchtigheid en plezier

We maken tijdens de training voldoende ruimte voor plezier, humor en ontspanning. Zodat leren niet alleen nuttig, maar ook heel léúk is.

Hulp of advies nodig?

Heb je interesse in deze (of een andere) incompany training en wil je graag even sparren over jullie situatie? Geen probleem, we helpen je met plezier!

Onze accountmanagers staan klaar om je geheel vrijblijvend te adviseren.

Of bel ons even op 030 - 227 3623

Veelgestelde vragen over deze training

Deze vragen krijgen we regelmatig van klanten. Wellicht helpt het jou ook!

Absoluut. Sterker nog: dit is ontzettend belangrijk voor het resultaat. We stemmen iedere training altijd af op de situatie, context en casuïstiek van de klant. Zo weten we zeker dat de training naadloos aansluit bij jullie leerbehoefte.

Dat is geen probleem! Voor ‘afwijkende’ groepsgroottes zijn er altijd oplossingen te bedenken. We kunnen werkvormen aanpassen, een co-trainer inzetten, et cetera, et cetera. In overleg vinden we samen de beste oplossing.

Trainen in het Engels is geen probleem. We staan wekelijks bij klanten die Engels als voertaal gebruiken. Zo’n 20% van onze trainingen wordt dus Engelstalig uitgevoerd. We zorgen ervoor dat de slides, hand-outs en al het andere trainingsmateriaal ook vertaalt is.

Sinds de corona pandemie voeren we zo’n 10% van onze trainingen online uit. Dit doen we vaak via MS Teams. Onze accountmanagers vertellen je graag over de mogelijkheden, en alle (facilitaire) zaken waar je aan moet denken.

In ongeveer 75% van onze trainingen is een trainingsacteur een meerwaarde. Doordat deelnemers levensecht kunnen oefenen met hun eigen casuïstiek, ontstaat er in de training meer diepgang. En dus meer leerrendement. Zeker in trainingen waarin communicatie een rol speelt is het erg waardevol. In een gesprek lichten we graag alle mogelijkheden toe.

Het enige dat jullie moeten regelen is een fijne zaal, waar een scherm (met hdmi kabel) en flip-over aanwezig zijn. En stoelen natuurlijk. Wij zijn standaard een half uur van tevoren op locatie om de zaal goed neer te zetten.

Verder verzorgen wij al het trainingsmateriaal. We nemen notitieboekjes, pennen, hand-outs en alle andere benodigdheden mee. Je hoeft verder dus nergens naar om te kijken!

Ja en nee. Omdat we standaard incompany werken hebben we geen eigen trainingslocatie. Wel helpen we onze klanten regelmatig met het vinden van de perfecte externe locatie. Hebben jullie daar behoefte aan? Laat het even weten, dan vertellen we je alles over de mogelijkheden.

We krijgen deze verzoeken met enige regelmaat en in de praktijk is er altijd een oplossing te vinden. We gaan graag met je in overleg over de mogelijkheden.

1.500+ organisaties
gingen je voor

9.4

Incompany Trainer geeft al 2 jaar trainingen aan onze collega’s. Het aanbod is divers en de communicatie is erg duidelijk en snel. En het belangrijkste: de trainingen zijn van topniveau.

Wij zoeken vaak trainingen die onze leden helpen om te kunnen ontwikkelen. We werken vaak met Incompany Trainer door het brede aanbod. Het contact is altijd superprettig en snel.

Wij hebben bij deze partij een training over Complimenteren gevolgd. We hebben een mooie, leerzame en inspirerende dag gehad. De feedback van onze deelnemers was ook erg positief.

Incompany Trainer verzorgt regelmatig trainingen bij ons. Het is altijd een fijne partner om mee samen te werken. Snel schakelen, snel contact en ze denken goed met je mee.

Fijne service, snel contact en interessante trainingen. Zo zou ik onze prettige samenwerking met Incompany Trainer beschrijven. Bedankt tot dusver en op naar nog vele jaren!

We werken vaak samen met Incompany Trainer voor events bij onze klanten. Wij doen dan de catering, zij een of meerdere trainingen. We zijn altijd erg tevreden over hun bijdrage.

De training Customer Journey Mapping geeft onmisbaar inzicht 

In een tijd waarin klantverwachtingen snel veranderen, is het essentieel dat organisaties continu meebewegen. Klantgericht werken gaat verder dan goede service bieden; het vraagt om inzicht in het volledige klanttraject. De training Customer Journey Mapping helpt medewerkers om deze trajecten scherp in beeld te krijgen en te verbeteren.

Inzicht in de volledige klantreis

Veel organisaties hebben onvoldoende zicht op alle momenten waarop een klant met hen in contact komt. Deze training biedt methodes en tools om die momenten systematisch in kaart te brengen. Zo ontdek je waar de klant écht blij van wordt – en waar nog winst te behalen valt.

Verhoog betrokkenheid en klanttevredenheid

Medewerkers die inzicht hebben in de klantreis, voelen zich meer verbonden met hun klanten en hun rol binnen het grotere geheel. Dat vergroot niet alleen de klanttevredenheid, maar ook het werkplezier en de motivatie. Betere afstemming leidt bovendien tot meer consistentie in de klantbeleving, en dus tot sterkere klantrelaties.

Voor iedere functie relevant

Customer journey mapping is niet alleen waardevol voor marketing- of klantcontactteams. Ook medewerkers in ondersteunende, operationele of leidinggevende functies profiteren van dit klantgerichte perspectief. De training Customer Journey Mapping helpt je om je eigen werk beter aan te laten sluiten op de behoefte van de klant – en dat maakt iedere professional sterker.