Incompany training

Customer journey mapping

Home » Alle trainingen » Customer journey mapping

Incompany training Customer journey mapping

De customer journey – in het Nederlands ‘de klantreis‘ – raakt steeds meer bekend in het bedrijfsleven. Via deze techniek breng je in kaart op welke momenten een klant in contact komt met je organisatie. Natuurlijk wil je dat je klant steeds zo goed mogelijk wordt geholpen. Daarom is het heel belangrijk om de klantreis continu te verbeteren. Maar gebeurt dat ook echt? Vaak genoeg worden klanten altijd hetzelfde geholpen. Het argument hiervoor: “zo doen we dat nu eenmaal bij ons”.

Zakelijke training over Customer Journey Mapping: Met customer journey mapping zorg je voor trouwe, tevreden interne en externe klanten

Vaak komen klanten al jaren op dezelfde manieren in contact met een organisatie. Tegelijkertijd zijn de wensen van klanten wél steeds in beweging. Tijd voor verandering dus. Dat begint door regelmatig na te denken over de customer journey van je klanten. En hierop in te spelen. Dat levert jou en de  organisatie veel op: trouwe klanten die zo enthousiast zijn over je bedrijf dat ze weer nieuwe klanten opleveren. En daar doe je het natuurlijk allemaal voor. Je zal merken dat je hierdoor beter presteert en met meer plezier in contact staat met jullie stakeholders.

Benieuwd naar de precieze inhoud van deze incompany training? Hieronder lees je wat je kunt verwachten.

Inhoud van de training

De punten hieronder geven een indicatie van deze training. Het uiteindelijke programma wordt afgestemd op jullie situatie.


  • Analyse en reflectie op het huidige niveau van customer journey mapping binnen de groep deelnemers.
  • Het theoretisch kader van customer journey mapping. Wat is het precies en welke factoren zijn allemaal van invloed?
  • Alles over het belang van klantinzichten, touchpoints en klantemoties.
  • Het uitgebreid uitwerken van een concrete customer journey die de groep zelf als casus inbrengt.
  • Een succesvolle implementatie van de geoptimaliseerde klantreis.
  • Doorvertaling van customer journey mapping naar jullie unieke werkcontext met jullie eigen klanten.
  • Delen van (en oefenen met) concrete technieken, handvatten en tools op het gebied van customer journey mapping.
  • Bepalen en vastleggen van de next step vanuit deze training.

Naast deze punten heeft deze training een paar vaste blokken, zoals bijvoorbeeld een plenaire opening, veel ruimte voor praktijkoefeningen, een Q&A en een afsluiting. Daartussen zijn er voldoende pauzes.

Resultaten van de training

We werken in deze training aan de volgende resultaten. Deze kunnen wijzigen op basis van o.a. de duur van de training en jullie behoefte.


  • Je hebt een goed begrip van de theorie over customer journey mapping en welke factoren daarin een rol spelen.
  • Je begrijpt de essentie van customer journey mapping en bent in staat om de klantreis in kaart te brengen en te analyseren.
  • Je past customer journey mapping toe om de ervaring van klanten te verbeteren, wat resulteert in meer tevredenheid en loyaliteit.
  • Je herkent het belang van voortdurende verbetering van de klantreis en bent in staat om hierop in te spelen.
  • Je begrijpt de inhoud en voordelen van customer journey mapping, waardoor je kan anticiperen op de waarde die het toevoegt.
  • Je hebt de kennis en praktische handvatten om customer journey mapping zelfstandig toe te passen in de werkpraktijk.
  • Je hebt een concrete next step voor na de training gedefinieerd.

Voor de training inventariseren we jullie specifieke leerbehoefte. Afhankelijk van de uitkomst kunnen de inhoud en resultaten anders worden ingestoken. Dit stemmen we in samenspraak af.

Investering en proces

Hebben jullie andere behoeftes of een afwijkende groep deelnemers? We bespreken de mogelijkheden graag.


DuurInvesteringGroepsgrootte
4 uur€1.095,00 ex. btwMax. 15 (meer in overleg)
7 uur€1.995,00 ex. btwMax. 15 (meer in overleg)
2 * 4 uur€2.295,00 ex. btwMax. 15 (meer in overleg)
7 & 4 uur€3.195,00 ex. btwMax. 15 (meer in overleg)
2 * 7 uur€3.895,00 ex. btwMax. 15 (meer in overleg)
MaatwerkIn overlegMax. 15 (meer in overleg)

Proces voor de training

Voor een optimaal leerrendement is het essentieel dat de inhoud goed aansluit op jullie sitautie. We zetten daarom voor de training samen een aantal stappen:

  1. Nadat we jullie aanvraag hebben ontvangen plannen we een gesprek in om kennis te maken en om de aanvraag te bespreken. Dat kan zowel digitaal als op locatie. Na het gesprek maken we een offerte voor je op.
  2. Als je enthousiast bent over de offerte gaan we de samenwerking aan. We starten dan met de inventarisatie. Hierin vragen we nog meer uit over jullie situatie en leerbehoefte.
  3. Op basis van alle input stemmen we de inhoud van de training af op jullie behoefte. We sturen je een concept programma op zodat je nog eens kan kijken of de inhoud in orde is. 
  4. Is alles afgestemd? Dan kan de training plaatsvinden. Op de dag zelf is onze trainer ruim op tijd aanwezig om op te bouwen en voor te bereiden.
Over de trainer

Deze incompany training wordt gegeven door een van onze gespecialiseerde trainers.


We werken met meer dan gespecialiseerde 20 trainers, ieder met zijn of haar eigen expertise. In de periode voordat de training wordt uitgevoerd maak je uitgebreid kennis met de trainer die jullie training verzorgt. Zo weten we zeker dat hij of zij echt álles weet van jullie situatie en leerbehoefte.

Een selectie van onze trainers vind je hieronder. Wil je alle trainers zien? Bekijk dan dan onze Over ons pagina.

Onze Actief leren-methode

De werkwijze die gebruikt wordt tijdens een incompany training is erg belangrijk voor het resultaat. Dit kan je verwachten:


Tijdens deze training werken we met onze Actief leren-methode. Dit betekent dat deelnemers in de sessie de benodigde theorie krijgen, maar vooral actief en praktisch met de stof bezig gaan. Zo ontstaan razendsnel inzichten en vaardigheden die deelnemers zelfstandig kunnen toepassen in hun eigen (werk)praktijk.

Door deze manier van werken realiseren we tijdens onze trainingen een optimaal leerrendement. Leren wordt leuker én effectiever. En daar profiteert zowel de werknemer als de werkgever van.

Lees hier alles over onze Actief leren-methode  →

Offerte aanvragen

We sturen je graag een geheel vrijblijvende offerte. Je ontvangt hem binnen 48 uur.

Deze training in het kort

Duur: Vanaf 4 uur tot 2 x 7 uur


Vanaf: €1.095,00 excl. btw


Groep: Max. 15 (meer in overleg)


Waar: Incompany, heel Nederland


Voertaal: Nederlands of Engels

Andere wensen of behoeftes?
We kunnen de training aanpassen.

Willen jij en je collega’s deze incompany training volgen?

Vraag meteen een geheel vrijblijvende offerte aan voor deze training.
Je ontvangt hem binnen 48 uur in je mailbox!

Heb je nog vragen of wil je advies? Onze coördinatoren helpen je graag.

We kwamen al bij meer dan 150 klanten over de vloer. 😍
Dit is hoe zij onze samenwerking ervaren:

Dineke Philipse

Verenigingsmanager, CLC-Vecta

Wij zoeken vaak trainingen die onze leden helpen om te kunnen ontwikkelen. We werken vaak met Incompany Trainer door het brede aanbod en de goede prijsstelling.

Rian van Nuland

Medewerker HRM, Lavans

Incompany Trainer geeft al 2 jaar trainingen aan onze collega’s. Het aanbod is divers en de communicatie is erg duidelijk en snel, zowel voor de training als daarna.

Michelle Oosthuyzen

Eigenaar, Stadsfruit

Wij hebben bij deze partij een training over Complimenteren gevolgd. We hebben een mooie, leerzame en inspirerende dag gehad. De feedback van onze deelnemers was ook erg positief.

Nancy Stevens

Teammanager, IvVW

Incompany Trainer verzorgt regelmatig trainingen bij ons. Het is altijd een fijne partner om mee samen te werken. Snel schakelen, snel contact en ze denken goed met je mee.

Maurits Schuijf

Founder, Shakes on Wheels

We werken vaak samen met Incompany Trainer voor events bij onze klanten. Wij doen dan de catering, zij een of meerdere trainingen. We zijn altijd erg tevreden over hun bijdrage.

Robin van ’t Ruim

Manager, de Balie

Fijne service, snel contact en interessante trainingen. Zo zou ik onze prettige samenwerking met Incompany Trainer beschrijven. Bedankt tot dusver en op naar nog vele jaren!

8,6 klantcijfer

Onze klanten waarderen ons
met een gemiddelde van 8,6.

150+ klanten

We hielpen de afgelopen jaren
150+ klanten door heel NL.

#1 trainers

Onze trainers zijn stuk voor stuk
experts binnen hun vakgebied.

Actief leren

Wij passen ‘actief leren’ toe voor
een optimaal leerrendement.

Peter Houtman

Coördinator

Heb je hulp nodig?

Ben je geïnteresseerd in een van onze incompany trainingen?
Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag.

  We zijn per mail bereikbaar op welkom@incompanytrainer.nl.
→  We zijn telefonisch bereikbaar op 030 – 227 3623.