Alle artikelen en blogs

Kennisbank

Home » Kennisbank

Alle artikelen en blogs over incompany trainingen die we gepubliceerd hebben.

We schrijven regelmatig artikelen en blogs. Over ons bedrijf, over onze trainingen en over werk in het algemeen. Al die stukken vind je hier in onze kennisbank.

Heb je vragen naar aanleiding van een artikel? Neem dan gerust contact met ons op.

Ik wil de teamprestaties verbeteren: tips & trainingen

Ik wil de teamprestaties verbeteren: tips & trainingen

Het is een doel van veel managers en teamleiders: de teamprestaties verbeteren. Dat is niet zo gek, want betere prestaties zijn goed voor de organisatie en alle medewerkers profiteren ervan. Want door het verbeteren van de teamprestaties groeit het...

Non-verbale communicatietraining: wat levert het op?

Non-verbale communicatietraining: wat levert het op?

Misschien herken je het wel: een collega geeft een presentatie over een nieuw product, maar in haar ogen lees je vooral twijfel. De presentatie is daardoor een stuk minder overtuigend. Of een collega zegt dat het uitstekend gaat, hoewel zijn schouders hangen...

Zes interessante manieren om je medewerkers te stimuleren

Zes interessante manieren om je medewerkers te stimuleren

Als manager heb je ook een coachende taak: je wilt het beste in je medewerkers naar boven halen. Daarbij staan niet alleen de productiviteit en resultaten centraal. Je wilt ook bereiken dat je teamleden met plezier naar hun werk gaan en voldoening halen uit...

Zes ideeën voor erkenning op kantoor

Zes ideeën voor erkenning op kantoor

Goede medewerkers wil je niet kwijt. Zeker in tijden van personeelstekort is het als manager of teamleider belangrijk om je personeel te motiveren, te betrekken en een fijne werkomgeving te realiseren. Daardoor bouw je een band op met je teamleden en blijven...

Waarom zou je kiezen voor zelforganiserende teams?

Waarom zou je kiezen voor zelforganiserende teams?

Zelforganiserende teams zijn niet meer een vreemde eend in de bijt. Steeds meer organisaties kiezen ervoor om te werken in teams die zelf verantwoordelijk zijn voor een bepaald product of een bepaalde dienst. Dat betekent dat alle teamleden met elkaar de...

4 strategieën voor het verbeteren van de klantreis

4 strategieën voor het verbeteren van de klantreis

Vijf sterren op Google, blije kanten en daardoor voldane medewerkers: dat wil elke organisatie wel! Het verbeteren van de klantreis is een goede stap om dat allemaal te bereiken. Wanneer je de klantreis optimaliseert en zo je klanten een fijne ervaring biedt,...

Zeg gedag tegen stress: vijf tips om ontspannen te werken

Zeg gedag tegen stress: vijf tips om ontspannen te werken

De cijfers liegen er niet om: volgens de laatste Werkgevers Enquête Arbeid van TNO ervaren maar liefst 1,3 miljoen mensen gezondheidsklachten door een te hoge werkdruk. Dat is veel te veel en het zorgt voor een hoop narigheid. Werkdruk- en stress hebben een...

Customer journey theorie: hoe werkt deze methodiek?

Customer journey theorie: hoe werkt deze methodiek?

Ken je klant: dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Elke organisatie weet dat het belangrijk is om inzicht in de doelgroep te krijgen. Je klanten zijn immers diegenen die jouw product of dienst afnemen en jou als bedrijf bij anderen aanbevelen. Je wilt ze...

Het opleiden van personeel: essentieel of onnodig?

Het opleiden van personeel: essentieel of onnodig?

Als manager of teamleider wil jij een productief en goed presterend team. Je zorgt daarom dat de juiste apparatuur aanwezig is, organiseert af en toe teamuitjes, zorgt voor de juiste taakverdeling en een licht en groen kantoor. Nu wil je nog een stapje verder...

Zo doorbreek je als manager een slechte werksfeer: 4 tips

Zo doorbreek je als manager een slechte werksfeer: 4 tips

Na een verfrissende fietstocht stap je als manager je kantoor binnen: meteen is al je energie verdwenen. Er klinkt nauwelijks goedemorgen, twee collega’s kibbelen over een klant, een ander staart wezenloos naar zijn telefoon en weer een ander beklaagt zich...

Mindfulness en werk: hoe combineer je dat?

Mindfulness en werk: hoe combineer je dat?

De tijden zijn voorbij dat mindfulness als ‘zweverig’ wordt weggezet. Sterker nog: steeds meer organisaties omarmen mindfulness om de werkdruk- en stress de baas te blijven. Maar hoe integreer je mindfulness op de werkvloer? Moet je als team bijvoorbeeld de...

Hoe verbeter je de werksfeer binnen een team?

Hoe verbeter je de werksfeer binnen een team?

Een organisatie zonder positieve werksfeer is als een auto zonder motor: het loopt niet. Een goede werksfeer is nu eenmaal een essentieel ingrediënt voor een soepel lopende organisatie. Wanneer de sfeer prettig is, gaan teamleden met plezier naar hun werk en...

De vier voordelen van zelfsturende teams

De vier voordelen van zelfsturende teams

Steeds meer organisaties lijken de overstap te willen maken naar zelfsturende teams. In zelfsturende team hebben de teamleden meer zeggenschap over hun eigen werk en hun werkwijze. De leidinggevenden zijn niet verdwenen. Ze vervullen echter niet meer de...

Vijf interessante trainingen voor zelfsturende teams

Vijf interessante trainingen voor zelfsturende teams

Zelfsturende team zijn zelf verantwoordelijk voor een bepaald product of een bepaalde dienst of activiteit. De teamleden bepalen met elkaar de doelen, de werkwijze en de taakverdeling. De leidinggevenden binnen de organisatie zorgen daarbij voor de...

Werknemersvaardigheden: vijf voorbeelden

Werknemersvaardigheden: vijf voorbeelden

Als manager of teamleider weet jij als geen ander: je werknemer kan nog zo goed zijn opgeleid, maar wanneer hij vaak te laat komt, zijn collega’s afblaft of gapend een gesprek met een klant voert, dan is hij niet jouw favoriete medewerker. Naast kennis en...

Hoe kan je als team inspelen op de klantreis?

Hoe kan je als team inspelen op de klantreis?

Een organisatie zonder klanten is als een luchtballon zonder lucht: je komt niet ver. Als manager of teamleider wil je dan ook een klantenbestand opbouwen met tevreden klanten die jouw bedrijf ook weer aan anderen aanbevelen. Het gevolg? Betere...

Opleiden in organisaties: de voordelen van een training

Opleiden in organisaties: de voordelen van een training

Als teamleider of manager ken je misschien wel de volgende dialoog: De CFO van de organisatie vraagt aan de CEO: "Wat als we investeren in de ontwikkeling van onze mensen en vervolgens vertrekken ze? De CEO antwoordt: "Wat als we niet in de ontwikkeling van...

Wat kost een incompany training?

Wat kost een incompany training?

De volgende tegeltjeswijsheid geldt voor iedere organisatie: mensen opleiden kost geld, mensen niet opleiden kost kapitalen. Wanneer jouw medewerkers zich kunnen ontwikkelen en hun vaardigheden en kennis kunnen bijschaven, zal je organisatie floreren. Door...

De kracht van incompany opleidingen

De kracht van incompany opleidingen

“Als je denkt dat opleiden duur is, wacht dan tot je ziet hoeveel onwetendheid kost.” Deze uitspraak van de voormalige president van Amerika, Barack Obama, kan ook betrekking hebben op jouw organisatie. Als manager of teamleider wil jij graag dat jouw...

Wat is een maatwerk training en wat kost het?

Wat is een maatwerk training en wat kost het?

Als teamleider of manager boek je nooit zomaar een training voor je team. Je wilt een passende training die de ontwikkeling van je teamleden stimuleert en bepaalde leerdoelen realiseert. Het kan bijvoorbeeld gaan om het ontwikkelen van een efficiënte...

Tien tips om als manager de werksfeer te verbeteren

Tien tips om als manager de werksfeer te verbeteren

‘Om de werksfeer te verhogen, geef ik mijn bureaustoel ’s ochtends altijd een positieve draai’ - Loesje Een positieve werksfeer is de basis van een bevlogen en tevreden team. Een goede werksfeer zorgt voor meer werkplezier en het verhoogt de creativiteit,...

Waarom de ontwikkeling van medewerkers zo belangrijk is

Waarom de ontwikkeling van medewerkers zo belangrijk is

Persoonlijke groei en professionele ontwikkeling zijn helemaal van deze tijd. Sterker nog: veel werknemers vinden het steeds belangrijker dat zij hun kennis en vaardigheden kunnen ontwikkelen. Maar zelfs wanneer de ontwikkelingswens niet direct door je...

Ziekteverzuim verlagen? Boek een incompany training

Ziekteverzuim verlagen? Boek een incompany training

Van zieke werknemers wordt niemand blij. Het is voor de werknemer zelf ontzettend naar, maar ook voor jou als teamleider en voor je teamleden is het erg vervelend. Binnen het team zal de werkdruk toenemen en dat gaat ten koste van het werkplezier, de...

Je werknemers motiveren? Zo creëer je een bevlogen team

Je werknemers motiveren? Zo creëer je een bevlogen team

Het is de droom van elke teamleider of manager: gemotiveerde teamleden die passie hebben voor hun werk. Een gemotiveerd team is innovatief, energiek, betrokken en loyaal. Dat zorgt voor een betere werksfeer en betere werkprestaties. Kortom: wanneer jouw team...

Zo doorbreek je roddelen op de werkvloer: 6 tips

Zo doorbreek je roddelen op de werkvloer: 6 tips

Af en toe roddelen op de werkvloer is menselijk en het hoeft niet altijd negatief te zijn. Roddelen kan een manier zijn om een probleem te bespreken of om interesse in je collega’s te tonen: ‘Vind jij ook niet dat Joris er zo moe uitziet? Zou er iets aan de...

Tien tips voor succesvol samenwerken in een team

Tien tips voor succesvol samenwerken in een team

“Samenkomen is een begin. Bij elkaar blijven is vooruitgang. Samenwerken is succes.” Als teamleider of manager kun jij je vast in bovenstaande quote van Henry Ford vinden: wanneer jouw team goed samenwerkt, kan het bergen verzetten. Een succesvolle...

Goed en efficiënt vergaderen: hoe doe je dat?

Goed en efficiënt vergaderen: hoe doe je dat?

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek vergaderen Nederlanders gemiddeld 6,5 uur per week. Voor veel teamleiders en managers is vergaderen dan ook aan de orde van de dag. Toch lopen de vergadersessies misschien niet altijd op rolletjes. Een ingedutte...

Waarom jouw team baat heeft bij een klantreis training

Waarom jouw team baat heeft bij een klantreis training

Als teamleider of manager van een klantgericht team, wil je dat je team de ultieme klantervaring biedt. Tevreden klanten zijn immers goud waard. Ze blijven jouw producten of diensten afnemen en zorgen vaak weer voor nieuwe klanten. Maar hoe realiseer je een...

Incompany betekenis: wat is een incompany training?

Incompany betekenis: wat is een incompany training?

Stel, je wilt als teamleider of manager het teamgevoel versterken, vergaderingen efficiënter maken of de communicatie tussen collega’s verbeteren. Je gaat daarom op zoek naar een leerzame training voor jouw team. Tijdens je oriëntatie kom je het begrip...

Alles over feedback geven en ontvangen in een team

Alles over feedback geven en ontvangen in een team

Met behulp van feedback kunnen collega's elkaar aanspreken op werkzaamheden, specifieke ontwikkelpunten of gebeurtenissen. Feedback is namelijk in feite niets meer dan een terugkoppeling op iets dat iemand gedaan heeft. Die actie heeft meestal effect op...

Je team motiveren: hoe pak je dat het beste aan?

Je team motiveren: hoe pak je dat het beste aan?

Er komt nogal wat bij kijken om je team gemotiveerd te houden. Want motivatie is van zoveel meer afhankelijk dan alleen af en toe even een complimentje geven of wat bemoedigende woorden uitspreken. De motivatie in je team is een voortvloeisel van een...

Wat is een incompany training precies?

Wat is een incompany training precies?

Open inschrijving, incompany, inhouse.. er ontstaan steeds meer verschillende termen voor de soorten trainingen die je als organisatie kan boeken. En dan zijn er ook nog eens tal van verschillende aanbieders. Dat kan best verwarrend zijn. Door de bomen zie je...

5 tips: communicatie op de werkvloer verbeteren

5 tips: communicatie op de werkvloer verbeteren

Bijna niemand werkt alleen. Dat betekent automatisch ook dat je andere mensen nodig hebt om het werk goed uit te kunnen voeren. En wat is er belangrijk als je samenwerkt met anderen? Juist, een goede communicatie. Die communicatie is een van de meest...

Wat zijn werknemersvaardigheden en hoe ontwikkel je ze?

Wat zijn werknemersvaardigheden en hoe ontwikkel je ze?

Als manager, teamleider of bedrijfseigenaar heb je natuurlijk bepaalde verwachtingen van je medewerkers. Je verwacht bijvoorbeeld dat ze bepaalde vaardigheden onder de knie hebben en dat ze die effectief kunnen inzetten om hun werkzaamheden succesvol uit te...

5 voordelen: Personeel opleiden, trainen en ontwikkelen

5 voordelen: Personeel opleiden, trainen en ontwikkelen

Het opleiden van personeel is binnen veel organisaties nog wel eens een discussiepunt. En dat begrijpen we wel. Want het rendement zie je pas na verloop van tijd, maar de investeringen zijn direct voelbaar. Zo zijn werknemers tijdens de training niet aan het...

8,6 waardering

Onze klanten waarderen ons
met een gemiddelde van 8,6.

150+ klanten

We hielpen de afgelopen jaren
150+ klanten door heel NL.

#1 trainers

Onze trainers zijn stuk voor stuk
experts binnen hun vakgebied.

Actief leren

Wij passen ‘actief leren’ toe voor
een optimaal leerrendement.

We kwamen al bij meer dan 150 klanten over de vloer. 😍
Dit is hoe zij onze samenwerking ervaren:

Dineke Philipse

Verenigingsmanager, CLC-Vecta

Wij zoeken vaak trainingen die onze leden helpen om te kunnen ontwikkelen. We werken vaak met Incompany Trainer door het brede aanbod en de goede prijsstelling.

Rian van Nuland

Medewerker HRM, Lavans

Incompany Trainer geeft al 2 jaar trainingen aan onze collega’s. Het aanbod is divers en de communicatie is erg duidelijk en snel, zowel voor de training als daarna.

Michelle Oosthuyzen

Eigenaar, Stadsfruit

Wij hebben bij deze partij een training over Complimenteren gevolgd. We hebben een mooie, leerzame en inspirerende dag gehad. De feedback van onze deelnemers was ook erg positief.

Nancy Stevens

Teammanager, IvVW

Incompany Trainer verzorgt regelmatig trainingen bij ons. Het is altijd een fijne partner om mee samen te werken. Snel schakelen, snel contact en ze denken goed met je mee.

Maurits Schuijf

Founder, Shakes on Wheels

We werken vaak samen met Incompany Trainer voor events bij onze klanten. Wij doen dan de catering, zij een of meerdere trainingen. We zijn altijd erg tevreden over hun bijdrage.

Robin van ’t Ruim

Manager, de Balie

Fijne service, snel contact en interessante trainingen. Zo zou ik onze prettige samenwerking met Incompany Trainer beschrijven. Bedankt tot dusver en op naar nog vele jaren!

Peter Houtman

Coördinator

Heb je hulp nodig?

Ben je geïnteresseerd in een van onze incompany trainingen?
Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag.

  We zijn per mail bereikbaar op welkom@incompanytrainer.nl.
→  We zijn telefonisch bereikbaar op 030 – 227 3623.